Tantárgyi Adatlap
Test kjktad 1
Tantárgyi Adatlap
Download PDF![]() |
Budapest University of Technology and Economics |
| Faculty of Transportation Engineering and Vehicle Engineering |
| 1. Subject name | Üzemi logisztikai rendszerek tervezése | ||||
| 2. Subject name in Hungarian | Planning of plant logistics systems | ||||
| 3. Code | BMEKOALM327 | 4. Evaluation type | exam grade | 5. Credits | 5 |
| 6. Weekly contact hours | 2 (10) Lecture | 2 (11) Practice | 0 (0) Lab | ||
| 7. Curriculum | Logistics Engineering MSc (L) |
8. Role | Mandatory (mc) at Logistics Engineering MSc (L) |
||
| 9. Working hours for fulfilling the requirements of the subject | 150 | ||||
| Contact hours | 56 | Preparation for seminars | 12 | Homework | 40 |
| Reading written materials | 16 | Midterm preparation | 6 | Exam preparation | 20 |
| 10. Department | Department of Material Handling and Logistics Systems | ||||
| 11. Responsible lecturer | Dr. Bóna Krisztián | ||||
| 12. Lecturers | Dr. Bóna Krisztián, Bertalan Marcell | ||||
| 13. Prerequisites | erős: KOALM331 - Folyamattervezés erős: KOALM336 - Szoftverek a logisztikai tervezésben gyenge: KOALM335 - Szimulációs tervezés |
||||
| 14. Description of lectures | |||||
| A termelőüzemi logisztikai rendszerek fejlesztésének sajátosságai, a termelőüzemek logisztikai tervezésének folyamata. Az üzemi belső elrendezés kialakításának tervezésének folyamata, a térbeli elrendezés alapesetei, az elvi elrendezés tervezésének modelljei, a részletes tervezés. A termelő objektumok modellszerű értelmezése. Az egyedi, a vonalas, a csoportos, illetve a műhelyszerű gépfelállítási típusesetek és modellek, a termelő objektumokból leképezhető intralogisztikai hálózat értelmezése és jellemző mutatói. Az objektumok felállításakor alkalmazható jellemző topológia eldöntése. A jellemző topológiához rendelhető elvi elrendezéstervezési módszerek kiválasztása. A lineáris és kvadratikus elvi elrendezés-tervezési problémák definiálása. A lineáris elrendezés-tervezési feladatok megoldásának közelítő és optimalizáló módszerei. A kvadratikus elrendezés-tervezési feladatok megoldásának közelítő és optimalizáló módszerei. A részletes termelőüzemi elrendezési terv készítése. Számítógépes alkalmazások a termelőüzemi belső elrendezés tervezésében. Termelőüzemek anyagáramlási topológiája. A termelőüzemi anyagáramlási rendszer tervezésének lépései és szempontjai. Az anyagáramlási rendszerek tervezése során alkalmazható módszerek osztályozása, a matematikai modellezési módszerek jellemzői. Az anyagáramlási rendszerek, mint tömegkiszolgálási rendszerek modellezése, analitikus sorbanállási modellek. Szimulációs rendszerek és modellek alkalmazása az anyagáramlási rendszerek tervezésében. Specifikus rendszertervezési és rendszer méretezési feladatok és módszerek a szakaszos és a folyamatos működésű anyagmozgató gépekből álló anyagáramlási rendszerekben. Lean alapelvek illesztése az üzemi logisztikai rendszerek tervezésébe. | |||||
| 15. Description of practices | |||||
| Az előadásokon ismertetett tervezési módszerek gyakorlati alkalmazása egy komplex termelőüzemi belső elrendezés-tervezési feladaton keresztül, az egyéni termelőüzemi belső elrendezés-tervezési feladat otthoni kidolgozásának előkészítése. | |||||
| 16. Description of labortory practices | |||||
| 17. Learning outcomes | |||||
A. Knowledge
|
|||||
| 18. Requirements, way to determine a grade (obtain a signature) | |||||
| Az aláírás megszerzésének feltétele egy darab féléves házi feladat és a zárthelyi legalább elégséges szinten történő teljesítése. Az érdemjegy kialakításába beleszámít a házi feladat (30%), a zárthelyi dolgozat eredménye (20%) és a vizsga eredménye (50%). | |||||
| 19. Opportunity for repeat/retake and delayed completion | |||||
| A házi feladat részteljesítése és végső beadása, valamint a zárthelyi is egy-egy alkalommal pótolható. | |||||
| 20. Learning materials | |||||
| A tantárgy anyagát (jegyzet) a hallgatók pdf formátumban tölthetik le a Moodle rendszeren keresztül. | |||||
| Effective date | 10 October 2019 | This Subject Datasheet is valid for | |||
