Tantárgyi Adatlap
PDF letöltéseBudapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem | |
Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar |
1. Tantárgy neve | Személyközlekedés | ||||
2. Tantárgy angol neve | Passanger transportation | ||||
3. Tantárgykód | BMEKOKUM208 | 4. Követelmény | vizsga | 5. Kredit | 5 |
6. Óraszám | 2 (10) Előadás | 0 (0) Gyakorlat | 2 (11) Labor | ||
7. Tanterv | Közlekedésmérnöki mesterképzési szak (K) |
8. Szerep | Specializáció (sp) a Közlekedésmérnöki mesterképzési szakon (K) |
||
9. A tantágy elvégzéséhez szükgésges tanulmányi munkaóra összesen | 150 | ||||
Kontakt óra | 56 | Órára készülés | 15 | Házi feladat | 34 |
Írásos tananyag | 20 | Zárthelyire készülés | 15 | Vizsgafelkészülés | 10 |
10. Felelős tanszék | Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék | ||||
11. Felelős oktató | Dr. Csiszár Csaba | ||||
12. Oktatók | Csonka Bálint, Földes Dávid | ||||
13. Előtanulmány | |||||
14. Előadás tematikája | |||||
A személyközlekedési rendszer jellemzése, tulajdonságai, a tervezési folyamat. A személyközlekedési módok csoportosítása. A helyváltoztatási folyamat modellezése a települési rendszerben, helyváltoztatási láncok képzése. Többkritériumú elemzés alkalmazása a személyközlekedési rendszerek értékelésénél. A személyközlekedés minőségi rendszere, a szolgáltatási színvonal. A személyközlekedés – helyi és helyközi – rendszer elemeinek, és a működési folyamatoknak a tervezése az egyéni és közforgalmú közlekedésben (pl. menetrend). Az intermodális, interoperábilis rendszerek megvalósítása; telematikailag integrált személyközlekedés. A fenntartható közlekedés tervezése, a fenntarthatóság feltétele; lágy közlekedési formák és azok infokommunikációs támogatása. Újszerű (átmeneti) személyközlekedési módok. | |||||
15. Gyakorlat tematikája | |||||
16. Labor tematikája | |||||
Mérési, elemzési, tervezési eljárások megismerése és készségszintű elsajátítása. Esettanulmányok. Konzultációkkal támogatott, önálló irodalomkutatás, témafeldolgozás; hallgatói kiselőadások tartása. A hallgatók négy darab önállóan (és/vagy csoportban) megoldandó (házi) feladatot kapnak. A feladatok eredményeinek bemutatása. | |||||
17. Tanulási eredmények | |||||
A. Tudás
|
|||||
18. Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége | |||||
A félév során a hallgatók két zárthelyi dolgozatot (elméleti és gyakorlati kérdésekkel) írnak és négy házi feladatot adnak be. Az aláírás megszerzésének feltétele a feladatok legalább elégséges szintű elkészítése (a maximális pontszám felének megszerzése) és a zh.-k egyenként legalább elégséges eredménye (a maximális pontszám felének megszerzése). A vizsga szóbeli. A félévközi teljesítmény 50%-os arányban számít bele az érdemjegybe. | |||||
19. Pótlási lehetőségek | |||||
A zárthelyi dolgozatok pótolhatók. Késedelmes feladatleadás lehetséges (különeljárási díj mellett). | |||||
20. Jegyzet, tankönyv, felhasználható irodalom | |||||
Diasorok, Kövesné dr. Gilicze Éva - dr. Debreczeni Gábor - dr. Csiszár Csaba: Személyközlekedés jegyzet (2015), Csaba Csiszár – Bálint Csonka – Dávid Földes: Innovative Passenger Transportation Systems (book) | |||||
Tantárgyleírás érvényessége | 2019. október 10. | Jelen TAD az alábbi félévre érvényes | Nem induló tárgyak |